• (0342) 317 17 71

AMAÇ

Günümüz kosullarinda rekabet ortaminda ayakta kalabilmek için satis ve pazarlama konusunda yetenekli ve bilgili yöneticilere ihtiyaç bulunmaktadir. Üstelik yeni ise alimlar açisindan bakildiginda birçok yönetici satis ve pazarlama kavramini önemsemekte ve bu konuda uzman kisilerle çalismak istemektedir. Programimiza katilan adaylar kendi isleri esnasinda karsi karsiya kaldiklari satis ve pazarlama ortaminin dinamikleri arasinda konuyla bilimsel gelismeleri takip ederek, uygulamada yasadiklari konularin teorik boyutlarini ögrenmekte ve bu deneyimleriyle konuyla ilgili problemleri çözebilmektedir. Bu programin amaci, sürekli gelisen ve degisen piyasa sartlarina göre kendini yenilemeyi bilen, girisimci, dinamik ve analitik düsünce becerisine sahip satis ve pazarlama konsunda uzman yöneticiler yetistirerek is hayatina kazandirmak ve teorik ve pratik egitim yoluyla pazarlama mesleginin temel becerilerine sahip, girisimci, etkin iletisim becerisi olan ve alani ile ilgili bilgisayar programlarini kullanabilen bireyler yetistirmektir.

 

MİSYON

E-ticaret ve Pazarlama programının misyonu, öğrencilere, hızla gelişen dijital ekonomide başarılı olmaları için gerekli bilgi, beceri ve etik anlayışı sağlamaktır. Program, öğrencilere e-ticaret ve dijital pazarlama alanlarında kapsamlı bir eğitim sunarak, onları sektörün talep ettiği yüksek kalibrede profesyoneller olarak yetiştirmeyi amaçlar. Programın temel misyonu, teorik bilgileri pratik uygulamalarla birleştirerek, öğrencilerin sektörel zorlukları anlamalarını ve yenilikçi çözümler üretebilmelerini sağlamaktır.

 

VİZYON

E-ticaret ve Pazarlama programının vizyonu, eğitimde mükemmelliği hedefleyerek, sektörde lider, yenilikçi ve etik değerlere sahip e-ticaret ve pazarlama profesyonelleri yetiştirmektir. Program, sürekli değişen ve gelişen dijital pazarlama ve e-ticaret alanlarında öncü olmayı ve mezunlarını ulusal ve uluslararası düzeyde rekabet edebilir hale getirmeyi hedefler. Vizyon, öğrencilere sürekli öğrenme, yaratıcı düşünme ve küresel düşünceyi benimseyen bir perspektif kazandırmak üzerine kuruludur.

 

KAZANILAN DERECE

120 AKTS kredilik program basarili bir sekilde tamamlanip, program yeterlilikleri saglandiginda Pazarlama Ön Lisans derecesine sahip olunur.

 

DERECE SEVİYESİ

Ön Lisans

 

KABUL VE KAYIT KOŞULLARI

Adaylarin Lise ve dengi okul diplomasina sahip olmasi ve YÖK’ün ilgili mevzuati dogrultusunda ÖSYM tarafindan belirlenir.

 

ÖNCEKİ ÖĞRENMENİN TANINMASI

“Yüksekögretim Kurumlarinda Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasinda Geçis, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararasi Kredi Transferi Yapilmasi Esaslarina Iliskin Yönetmelik” hükümleri uygulanir.

 

YETERLİLİK KOŞULLARI VE KURALLARI

Pazarlama alaninda Ön lisans derecesi elde edebilmek için ögrencilerin programda almasi gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karsiligi) tümünü basariyla tamamlamak ve genel agirlikli not ortalamasinin 4.00 üzerinden en az 2.00 olmasi gerekir.

 

PROGRAM PROFİLİ

E-Ticaret ve Pazarlama programı, öğrencilere dijital ticaretin ve pazarlamanın temel prensiplerini kapsamlı bir şekilde öğreten bir dört dönemlik bir önlisans programıdır. Program, öğrencilere işletme, dijital pazarlama stratejileri, veri analizi, sosyal medya yönetimi, müşteri ilişkileri yönetimi ve e-ticaret altyapısı gibi temel konularda geniş bir bilgi yelpazesi sunar. Öğrenciler, e-ticaretin dinamik dünyasında rekabet avantajı sağlamak ve dijital pazarlama stratejilerini etkili bir şekilde uygulamak için gerekli becerilere sahip olma fırsatına sahiptir.

Mezuniyet koşulu olarak, öğrencilerin en az 2.00 kümülatif not ortalamasına sahip olmaları beklenir. Programın son dönemine(IV. Dönem) gelindiğinde, 2.50 ve üzeri not ortalamasına sahip olan öğrencilere staj yapabilme imkanı sunulur. Bu staj, öğrencilere teorik bilgilerini pratik deneyimle birleştirme şansı tanır ve sektöre uyum sağlayarak kariyer gelişimlerine katkıda bulunmalarına olanak tanır. Program, öğrencilere e-ticaret ve pazarlama alanında güçlü bir temel oluşturmayı ve dinamik iş dünyasında başarılı bir kariyere adım atmalarını sağlamayı amaçlar.

 

PROGRAM ÇIKTILARI

-Dijital Medya ve Pazarlama ile ilgili teorik ve uygulama bilgilerine sahip olabilmek
-Eleştirel, özgür, özgün ve yaratıcı düşünebilmek, üretimde bulunabilmek
-Ticaretin farklı alanlarını birbirleriyle ilişkilendirebilmek, strateji geliştirebilmek, etkileşim yaratabilmek
-İnternet siteleri, elektronik pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olmak ve profesyonel uygulama becerisine sahip olabilmek
-Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olmak ve uygulayabilmek
-Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hakim olmak, süreçleri yönetebilmek
-Elektronik ticaret ve pazarlamaya dönük içerik üretebilme, sunabilme ve yönetebilme becerilerini kazanabilmek
-Mesleğin gerektirdiği sorumlulukları ve etik yükümlülüklerin farkında olmak, kurallar çerçevesinde hareket edebilmek
-Çalışma hayatında; ekip çalışmalarında etkin, üretken ve sorumlu bir birey olabilmek, iş hayatında ortaya çıkan sorunlara pratik problem çözme becerisi kazanabilmek
-E-ticaret ve pazarlama alanını takip edebilmek ve alana dair bilgileri sürekli güncel tutabilmek

 

İSTİHDAM OLANAKLARI

Pazarlama Programindan mezun olan ögrenciler, özel sektördeki firmalarin pazarlama departmani, satis departmani, pazarlama arastirmasi departmani, reklâm departmani, reklâm ve halkla iliskiler ajanslari, medya sirketleri, zincir magazalar, elektronik ticaret sirketleri, turizm acenteleri, otel isletmeleri, bankalarin ve çesitli sirketlerin müsteri hizmetleri departmanlarinda ve diger pazarlama alanlarinda çalisabilecekleri gibi kamusal alanda da KPSS sinavindan geçerli puan alarak çalisma imkâni bulabilmektedirler. Mezunlar bu alanlarda yönetici, sorumlu, uzman veya eleman sifatlariyla çalisabilmektedirler.

 

ÜST DERECE PROGRAMLARINA GEÇİŞ

Ön Lisans egitimini basari ile tamamlayan adaylar Ögrenci Seçme ve Yerlestirme Merkezi tarafindan gerçeklestirilen Dikey Geçis sinavindan yeterli not almalari kosuluyla ilgili alanlarda lisans programlarina basvurabilirler.

 

MEZUNİYET KOŞULLARI

Programi basariyla tamamlamak için mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karsiligi) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.00 agirlikli not ortalamasi elde etmek, hiçbir dersten FF ve FD notu almamis olmak gerekmektedir.

 

EĞİTİM ŞEKLİ

Tam Zamanlı

 

E-TİCARET VE PAZARLAMA PROGRAMI DANIŞMA KURULU ÜYE LİSTESİ
 
Öğr.Gör.Muhammet Yusuf CİNKARA                 Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler MYO
Emre GEDİKOĞLU                                               Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler MYO
Yiğit Fırat AK                                                        Eruslu Plastik
Abdullah YUVANÇ                                                Kaplan Halı
Gazi KAYHAN                                                        Lidersan Plastik
Ragıp ERGİN                                                         Gülsan Holding

 

Değerli mezunlarımız/öğrencilerimiz aşağıda bağlantısı bulunan anketi doldurup bizlere programa dair fikir ve önerilerinizi paylaşabilirsiniz.

 

MEZUN ÖĞRENCİ ANKET FORMU