• 0 342 361 03 84 / 0 342 317 17 71

AMAÇ

Türkiye’de hızla büyümekte olan çağrı merkezi sektörünün gelişimine katkıda bulunmak, faaliyet ve etki alanını genişletmek için, gerekli deneyimi kazanmış, ikna kabiliyeti güçlü, iletişim becerisi yüksek, nitelikli işgücü yetiştirmektir. Programı bitirenlere Önlisans diploması verilir, Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında temel düzeyde bilgilere sahip, uygulama ve davranışlarında Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma, Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme, uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme, Çağrı Merkezi Hizmetleri alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, Çağrı Merkezi Hizmetleri alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerilerine sahiptir.

 

 

KAZANILAN DERECE

120 AKTS kredilik program basarili bir sekilde tamamlanip, program yeterlilikleri saglandiginda Çağrı Merkezi Hizmetleri Ön Lisans derecesine sahip olunur.

 

 

DERECE SEVİYESİ

Önlisans

 

 

KABUL VE KAYIT KOŞULLARI

Meslek Liselerinden Meslek Yüksekokullarina sinavsiz geçis uygulamasi ile, programa kayit yaptirmak isteyen Meslek Lisesi Çağrı Merkezi Hizmetleri mezunlari ÖSYM’nin belirledigi kriterler çerçevesinde sinavsiz geçisten yararlanarak kontenjan dahilinde kayit yaptirabilirler. Kontenjanin sinavsiz geçis yoluyla tamamlanan-mamasi durumunda YGS sinav sonuçlarina göre programa yerlestirme yine ÖSYM tarafindan gerçeklestirilmektedir.

 

 

ÖNCEKİ ÖĞRENMENİN TANINMASI

Programa kayit yaptiran bir ögrencinin daha önceden baska bir Meslek Yüksekokulunda okuyarak aldigi dersler varsa, bu derslerden kredileri, AKTS kredileri ve içerikleri uygun olanlar üniversitemizin ve YÖK’ün ilgili yönetmeliklerinde belirtilen kriterlere göre kabul edilerek ögrenci bu derslerden muaf sayilir.

 

 

YETERLİLİK KOŞULLARI VE KURALLARI

Toplamda en fazla 100 saat ders alarak tümünü basaran ve bu sekilde 120 AKTS kredisini tamamlayan, bu 120 AKTS’nin 30 AKTS’sini seçmeli derslerden tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.00 agirlikli not ortalamasini saglayan ögrenciler önlisans derecesi almaya hak kazanirlar.

 

 

PROGRAM PROFİLİ

5. seviye akademik ve mesleki yeterlikleri kazandirmayi amaçlayan bir ön lisans programidir. Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanligi programi, yönetici asistani -yardimcisiyetistirmek amaciyla bir egitim plani yürütmektedir. Program, YÖK’ün ve üniversitenin belirlemis oldugu zorunlu ve seçmeli derslerin yanisira, meslege yönelik zorunlu vemesleki dersler ile seçmeli derslerden olusmaktadir. 
Zorunlu dersler, YÖK veya üniversite tarafindan belirlenen ve tüm programlar için zorunlu olan dersler ile bölüm ve/veya program için temel ve ortak yeterlikleri kazandirmayi hedefleyen derslerdir. 
Mesleki dersler, meslege iliskin yeterlikleri kazandirmaya yönelik derslerdir. Mesleki dersler, yeterlik tablosuna göre egitim kurumlarinca ilgili mevzuat çerçevesinde ders planindan seçilerek uygulanir. Seçilen meslek derslerinin, süresi, içerigi, ölçme-degerlendirme ve ögretim yöntemleri belirlenirken yeterlik tablosu, ders bilgi formlari, modül bilgi formlari ve islem analizlerindeki açiklamalar esas alinir. 
Seçmeli dersler, ögrencinin bireysel gelisimi ve yasam kalitesinin artirilmasi, sektörel ve bölgesel ihtiyaçlar, egitim kurumunun kosullari ve ögrencinin istihdamina katkida bulunacak ilave yeterliklerin kazanilmasi, disiplinler arasi çalismalar vb. durumlar dikkate alinarak, ilgili program ya da diger programlardaki derslerden seçilen mesleki ve sosyal içerikli derslerden olusur. 
Programda uygulanacak meslek dersleri, modüller ve seçmeli dersler belirlenirken; sektör talepleri, bölgesel ihtiyaçlar, egitim kurumunun kosullari ve ögrenci yönelimleri dikkate alinir. Derslerin içerik ve süreleri, yeterlik tablosu, ders bilgi formlari, modül bilgi formlari ve islem analizlerindeki açiklamalar dogrultusunda planlanir. 
Programdaki ders bilgi formlari ve modül bilgi formlari egitim-ögretim planlamasinda rehber niteliginde olup, mevcut kosullara göre hazirlanmistir. Is hayatinda ve teknolojide yasanan gelismelerin programlara sürekli yansitilmasi için gerektiginde yeterlik kazandirmaya yönelik olan ders bilgi formlari ve modül bilgi formlarinda güncellemeler yapilir. 
Ögrencinin ilgili sektörde yapacagi pratik ve uygulamali olan is yerlerindeki egitim ve uygulamalar, Yüksekögretim Kurulunun belirledigi esas ve usuller çerçevesinde yapilir.

 

 

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (ÇIKTILARI)

Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler;

1

Sözlü ve yazılı olarak iletişim kurabilmek

2

Yazışma, Dosyalama ve Arşivleme yapabilmek

3

Protokol ve Sosyal Davranış Kurallarını uygulamak

4

İletişim teknolojisini kullanma becerisine hakim olmak

5

Ekonomiyi tanımak, muhasebe ve finans işlemlerini yapmak

6

Hukuk kavramlarını tanımak, temel hakları bilmek

7

Toplantı gündemi oluşturmak ve toplantı yönetimi yapmak

8

Etkili ve güzel konuşmak, ikna kabiliyetine sahip olmak

9

Elektronik sunumlar hazırlamak ve topluluk önünde sunmak

10

Mesleki ve Etik değerlere uygun davranmak

11

Zamanı verimli ve etkili kullanmak

12

Sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek mesleki yabancı dil becerisine sahip olmak

13

Kişisel imaj yönetimi ve Halkla ilişkiler faaliyeti yapmak

14

Ofis programlarını kullanma becerisine hakim olmak

15

Kriz ve stres yönetimi yapmak, hızlı ve doğru kararlar verebilmek

16

Çalıştığı kurumun organizasyon yapısını, yetki ve sorumluluklarını bilir

17

Genel işletmecilik kavramlarını bilmek, kamu ve özel kesim yapısı ilişkilerini bilmek

18

Ergonomik büro düzenlemeleri yapmak ve iş planları hazırlamak

 

 

İSTİHDAM OLANAKLARI

Programdan mezun olan Çağrı Merkezi Meslek Elemanları; 
• Özel sektördeki tüm firmaların çağrı merkezlerinde çalışabileceklerdir. 
• Emniyet, sağlık, vergi gibi konularda faaliyette olan kamu sektörü çağrı merkezlerinde çalışabileceklerdir. 
• Özel ve kamu sektöründe faaliyette olan bankaların çağrı merkezlerinde çalışabileceklerdir. 
• Halkla ilişkiler ve iletişim görevleri ile birlikte yürütülen ve müşteri ile yüz yüze ya da telefon yolu ile bağ kurmayı gerektiren diğer görev ve pozisyonlarda da istihdam olanakları mevcuttur. 
Aynı zamanda öğrenciler isterlerse “Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik” hükümleri uyarınca kendi alanlarında örgün öğretim veren programlara dikey geçiş yapabileceklerdir. 

 

 

ÜST DERECE PROGRAMLARINA GEÇİŞ

Önlisans derecesine sahip mezunlar, Dikey Geçis Sinaviyla, YÖK’ün belirledigi kriterlere göre lisans programlarina geçis yapabilirler.

 

 

MEZUNİYET KOŞULLARI

Önlisans diplomasi verilebilmesi için; ögrencinin kayitli oldugu bölümün önlisans programini, programda belirtilen tüm derslerin her birinden en az (DD) ve/veya (S) notu alarak tamamlamis olmasi, Toplamda 120 AKTS’yi tamamlamis ve bunlardan 30 AKTS’nin seçmeli olmasi ve genel not ortalamasinin 2.00 veya üstünde bulunmasi gerekir.

 

 

EĞİTİM ŞEKLİ

Tam Zamanlı