• 0 342 361 03 84 / 0 342 317 17 71

AMAÇ

Günümüz kosullarinda rekabet ortaminda ayakta kalabilmek için satis ve pazarlama konusunda yetenekli ve bilgili yöneticilere ihtiyaç bulunmaktadir. Üstelik yeni ise alimlar açisindan bakildiginda birçok yönetici satis ve pazarlama kavramini önemsemekte ve bu konuda uzman kisilerle çalismak istemektedir. Programimiza katilan adaylar kendi isleri esnasinda karsi karsiya kaldiklari satis ve pazarlama ortaminin dinamikleri arasinda konuyla bilimsel gelismeleri takip ederek, uygulamada yasadiklari konularin teorik boyutlarini ögrenmekte ve bu deneyimleriyle konuyla ilgili problemleri çözebilmektedir. Bu programin amaci, sürekli gelisen ve degisen piyasa sartlarina göre kendini yenilemeyi bilen, girisimci, dinamik ve analitik düsünce becerisine sahip satis ve pazarlama konsunda uzman yöneticiler yetistirerek is hayatina kazandirmak ve teorik ve pratik egitim yoluyla pazarlama mesleginin temel becerilerine sahip, girisimci, etkin iletisim becerisi olan ve alani ile ilgili bilgisayar programlarini kullanabilen bireyler yetistirmektir.

 

 

KAZANILAN DERECE

120 AKTS kredilik program basarili bir sekilde tamamlanip, program yeterlilikleri saglandiginda Pazarlama Ön Lisans derecesine sahip olunur.

 

 

DERECE SEVİYESİ

Ön Lisans

 

 

KABUL VE KAYIT KOŞULLARI

Adaylarin Lise ve dengi okul diplomasina sahip olmasi ve YÖK’ün ilgili mevzuati dogrultusunda ÖSYM tarafindan belirlenir.

 

 

ÖNCEKİ ÖĞRENMENİN TANINMASI

“Yüksekögretim Kurumlarinda Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasinda Geçis, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararasi Kredi Transferi Yapilmasi Esaslarina Iliskin Yönetmelik” hükümleri uygulanir.

 

 

YETERLİLİK KOŞULLARI VE KURALLARI

Pazarlama alaninda Ön lisans derecesi elde edebilmek için ögrencilerin programda almasi gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karsiligi) tümünü basariyla tamamlamak ve genel agirlikli not ortalamasinin 4.00 üzerinden en az 2.00 olmasi gerekir.

 

 

PROGRAM PROFİLİ

Pazarlama Programi, lise ögrenimi sonrasinda iki yillik egitim vermektedir. Programin I. ve II. ögretimin her birine yaklasik, 35 ögrenci alinmaktadir. Ögrenciler, programda bulunan tüm zorunlu dersleri almak ve geçmek zorundadir. Zorunlu derslerin yani sira II. , III. ve IV. Yariyilda seçimlik dersler de almalari gerekmektedir. Ögrencilerin mezun olabilmesi için, en az 2.00 ortalamaya sahip olmasi sarti aranmaktadir.

 

 

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (ÇIKTILARI)

Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler;

 

1

Ekonomi, isletme yönetimi ve temel finans bilgilerini bilir ve pazarlama alaninda uygular.

2

Isletme yönetimi, isletme psikolojisi ve insan kaynaklari yönetimini ve süreçlerini bilir.

3

Temel hukuk, ticaret hukuku ve pazarlama mevzuatini bilir ve ulusal ve uluslararasi pazarlamada uygular.

4

Genel matematik, bilgisayar, istatistik bilir ve istatistiksel arastirma yöntemlerinde kullanir.

5

Tüketici davranislarini analiz edip, müsteri ile olan iliskileri global ve yerel pazarlarda düzenler.

6

Pazarlama iletisim teknikleri, halkla iliskiler, yeni ürün ve marka bilgisine sahiptir ve pazarlama ilkeleri dogrultusunda kurum imajinin olusmasina destek saglar.

7

Pazarlama arastirma sürecini ve istatistiksel analiz yöntemlerini bilir ve arastirma sonuçlarini yorumlayip, pazarlama stratejisinin gelistirilmesine yardimci olur.

8

Satis yönetimini, satis tekniklerini ve magaza yönetimini bilir ve perakendecilik sektöründe uygulayabilir.

9

Tedarik zinciri yönetimini bilir ve elektronik ortamda, ulusal ve uluslararasi pazarlama alaninda ve ithalat/ihracat islemlerinde, pazarlamanin temel ilkelerine göre uygulayabilir.

10

Pazarlama ve satis stratejilerini gelistirip, elektronik ortamda uygulayabilir.

11

Pazarlama alanindaki teorik bilgileri çalisma hayatinda kullanabilmek.

12

Pazarlama ile ilgili tasarim ve uygulamalari çalisma arkadaslari, üstleri ve hizmet verdigi kisi ve kuruluslara açik bir sekilde ifade edebilmek ve takim çalismasi yetenegine sahip olmak.

13

Pazarlama uygulamalarinda karsilasilan sorunlari tanimlamak, analiz etmek ve çözüm önerileri getirmek.

14

Pazarlama ile ilgili süreçleri yönetebilmek.

15

Pazarlama ile ilgili güncel gelismeleri takip edebilme ve uygulayabilmek Pazarlama ile ilgili güncel gelismeleri takip edebilme ve uygulayabilmek.

16

Pazarlama stratejilerini; ürün, fiyat, dagitim ve tutundurma amaçlarina uygun olarak gelistirebilmek ve uygulayabilmek.

17

Pazarlama elemanlarinda aranan; satis, reklam, halkla iliskiler, müsteri iliskileri yönetimi, ürün yönetimi, marka yönetimi ve elektronik pazarlama bilgisine sahip olmak ve bunlari uygulayabilmek.

18

Is yasaminda etkin iletisim kurma ve ikna becerisine sahip olmak.

19

Bilgi ve iletisim teknolojisi araçlari ile diger mesleki araçlari ve teknikleri kullanabilmek.

20

Mesleki etik ilkelere uygun davranma bilincine sahip olmak.

 

 

İSTİHDAM OLANAKLARI

Pazarlama Programindan mezun olan ögrenciler, özel sektördeki firmalarin pazarlama departmani, satis departmani, pazarlama arastirmasi departmani, reklâm departmani, reklâm ve halkla iliskiler ajanslari, medya sirketleri, zincir magazalar, elektronik ticaret sirketleri, turizm acenteleri, otel isletmeleri, bankalarin ve çesitli sirketlerin müsteri hizmetleri departmanlarinda ve diger pazarlama alanlarinda çalisabilecekleri gibi kamusal alanda da KPSS sinavindan geçerli puan alarak çalisma imkâni bulabilmektedirler. Mezunlar bu alanlarda yönetici, sorumlu, uzman veya eleman sifatlariyla çalisabilmektedirler.

 

 

ÜST DERECE PROGRAMLARINA GEÇİŞ

Ön Lisans egitimini basari ile tamamlayan adaylar Ögrenci Seçme ve Yerlestirme Merkezi tarafindan gerçeklestirilen Dikey Geçis sinavindan yeterli not almalari kosuluyla ilgili alanlarda lisans programlarina basvurabilirler.

 

 

MEZUNİYET KOŞULLARI

Programi basariyla tamamlamak için mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karsiligi) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.00 agirlikli not ortalamasi elde etmek, hiçbir dersten FF ve FD notu almamis olmak gerekmektedir.

 

 

EĞİTİM ŞEKLİ

Tam Zamanlı