• 0 342 361 03 84 / 0 342 317 17 71

GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
 SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU
ÇOCUK BAKIMI VE GENÇLİK HİZMETLERİ BÖLÜMÜ
ÇOCUK GELİŞİMİ PROGRAMI
DERS İÇERİKLERİ
             
I. SINIF GÜZ YARIYILI   I. SINIF BAHAR YARIYILI
SBCG111 Çocuk Beslenmesi ( 2-0 ) 2   SBCG112 Aile Eğitimi ( 3-0 ) 3
Beslenme, Çocuklarda beslenme alışkanlıkları, Besin hazırlama- pişirme – saklama ve sunumunu değerlendirme, Farklı zaman dilimlerinde beslenme, Beslenme ile ilgili özel durumları olan çocuklar, Hasta çocuk beslenmesi, Gelişim dönemlerine göre beslenmeyi düzenlemek.   Aile eğitimi, Aile eğitim programı hazırlama süreci, Aile eğitimi etkinlik dosyası, Aile ve çocuk hakkında bilgi edinme, Özel eğitimde aile eğitimi süreci, Özel eğitime gereksinimi olan çocukların aileleri için aile eğitimi etkinlik dosyası.
SBCG121 Temel Tasarım ( 2-2 ) 4   SBCG122 Çocuk ve Müzik ( 2-0 ) 2
Nokta-Çizgi, Açık-koyu, Işık-gölge, Tarsı İlkeleri  (Form Çağrışımları ve Kompozisyon, Renk, Doku, Strüktür.   Müzik Dağarcığı, Müzikleri Derleme, Müzik Eğitimi, Müzik Etkinliklerini Planlama ve Uygulama, Özel Gereksinimli Çocuklarda Müzik Etkinlikleri Planlama ve Uygulama, Ritim çalışmaları, Ritim çalışmalarını uygulama.
SBCG131 Çocuk Gelişimi-I ( 3-0 ) 3   SBCG132 Çocuk Gelişimi-II ( 3-0 ) 3
Fiziksel gelişim, Fiziksel gelişimi takip etme, Psiko-motor gelişim, Psikomotor gelişimi takip etme, Bilişsel gelişim, Bilişsel Gelişimi ölçmeye yönelik araç gereç kullanma, Dil gelişimi, Dil Gelişimini ölçmeye yönelik araç gereç kullanma.    Sosyal gelişimi Tanımak, Sosyal Gelişimi ölçmeye yönelik araç gereç kullanmak, Duygusal gelişimi Tanımak, Duygusal Gelişimi ölçmeye yönelik araç gereç kullanmak, Ahlak gelişimini tanımak, Ahlak gelişimini ölçmeye yönelik araç gereç kullanmak, Cinsel gelişimi tanımak, Çocukların cinsel gelişimine uygun araç gereç hazırlamak.
SBCG141 Öğrenme ve Öğretme Teknikleri ( 3-0 ) 3   SBCG142 Eğitimde Araç ve Geliştirme ( 2-1 ) 3
Gelişim ve öğrenme, Öğrenme, Öğrenme Kuramları, Çocuklarda Öğretme Süreçleri, Etkili Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri, Etkili öğretim yöntem ve tekniklerini uygulamak.   Sınıf yönetimi için araç gereç planlama, Sınıf yönetimi için araç gereç yapma, Eğitici oyuncak planlama, Eğitici oyuncak yapma, Kukla planlama, Kukla yapma, Müzik araçları planlama, Müzik araçları yapma, Kostüm ve aksesuar planlama, Kostüm ve aksesuar yapma.
SBCG151 Çocukla İletişim ( 2-0 ) 2   SBCG152 Çocuk Edebiyatı ve Medya ( 2-0 ) 2
 İletişim, Çocuklarla etkili iletişim teknikleri, Aile çocuk arasındaki etkili iletişim, Aileyle etkili iletişim kurma teknikleri, İş hayatında iletişim, Personelle etkili iletişim tekniklerini uygulama.   Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler, Basılı yayınların özellikleri, Görsel yayınların özellikleri , Okul öncesi çocuklar için hazırlanan basılı ve görsel yayınların değerlendirilmesi, Basılı yayınların değerlendirilmesi, Görsel yayınların değerlendirilmesi  , Çocukların ve ailelerin çocuk yayınlarını kullanmalarına rehberlik etmek, Yayınları kullanırken kullanılacak etkili yöntemler , Çocuk edebiyatı eserleri , Basılı medya yayınları , Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarından örnek arşiv oluşturmak.
SBCG161 Çocuk Hakları ve Koruma ( 2-0 ) 2   SBCG162 Özel Gereksinimli Çocuklarda Cinsel Eğitim ( 2-0 ) 2
Çocuk Hakları ve Çocuk Koruma Yasaları, Çocuk Hakları ve Eşit Fırsatlar Sunma, Çocuk İhmal ve İstismarı, Çocuk İhmal ve İstismarına Yönelik Koruyucu Önlemler, Çocuğun Hakları ve Korunması Konusunda İşbirliği Planlama, Çocuk Hakları ve Korunması Konusunda Yapılan Çalışmalar.   Cinsel Eğitim, Cinsel Gelişim Dönemleri ve Özellikleri,Özel Gereksinimli Çocuklarda Cinsel Gelişim Özellikleri, Doğal ve Beklendik Davranışlar ve İlgi Gerektiren Davranışların Değerlendirilmesi,Özel Gereksinimli Çocuklarda Hijyen Kurallarını Bilmek.
SBCG171 Çocukta Sanat ve Yaratıcılık ( 2-0 ) 2   SBCG172 Davranış Yönetimi ( 3-0 ) 3
Yaratıcılık ve sanat, Yaratıcılığı geliştirici etkinlikler, Resim etkinliği, Yaratıcılığı geliştirici resim etkinliğini uygulama, Müzik etkinliği, Yaratıcılığı geliştirici müzik etkinliğini uygulama, Sanatsal ve kültürel gezi programı, Sanatsal ve kültürel gezi programını uygulama, Heykel etkinliği, Heykel etkinliğini uygulama.   Hedef davranış, Hedef davranışın ölçümü ve kaydı,Uygun olan davranışın sistematik olarak artırılması, Uygun olmayan davranışların sistematik olarak azaltma, Davranış kaydı teknikleri, Davranış sağaltımı planlama, Değiştirilen davranışta kalıcılık, Değiştirilen davranışın genellenmesi.
SBCG181 Çocuk ve Oyun ( 2-0 ) 2   SBCG182 Diksiyon ve Beden Dili ( 1-1 ) 2
Oyun dağarcığını geliştirmek, Oyunları derlemek, Oyun etkinlikleri, Oyun etkinliği uygulamak, Özel eğitimde oyun etkinlikleri.   Diksiyon Nedir? Nasıl Konuşuruz?, Güzel Ve Etkili Konuşmanın Önemi, Türkçenin Yapısal Özellikleri, Konuşma Ve Yazı Dili Arasındaki Farklar, Sesimizi Tanıyalım, İyi Bir Konuşma Sesi Asıl Elde Edilir?, İyi Bir Konuşma Sesinin Özellikleri, Sesin Yapısı – Ses Sağlığı – Doğru Ses, Sesin Niteliği, Sağlığı Ve Etkili Kullanımı, Doğru Nefes Nedir, Nasıl Alınır? Diyafram Nefesi
Ses-Nefes Denetimi, Konuşma Organlarımıza Esneklik Kazandırma (Dil-Dudak-Çene Tembelliğini Giderme), Ünsüz Harflerin Fonetiği, Telaffuz Ve Söyleyiş Hataları, Sesi Monotonluktan Kurtarma, Konuşmaya Akıcılık Kazandırma.
             
II.SINIF GÜZ YARIYILI   II. SINIF BAHAR YARIYILI
SBCG 211 Sanat Etkinliklerini İzleme ( 2-0 ) 2   SBCG 222 Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Uygulama-II ( 2-4 ) 4
Sanat, Sanatın Tarihsel Gelişimi, Sanat dalları, Sanat etkinliğini izlemek, Sanat etkinliğini değerlendirmek, Sanat etkinliği ile ilgili sunum yapmak.   Yaratıcı Drama Etkinliklerini Planlama,Yaratıcı Drama Etkinliklerini Uygulama, Okuma-Yazmaya Hazırlık Çalışmalarını Planlama, Okuma-Yazmaya Hazırlık Çalışmalarını Uygulama, Sanat  Etkinliklerini Planlama, Sanat  Etkinliklerini Uygulama, Fen ve Doğa Etkinliklerini Planlama, Fen ve Doğa Etkinliklerini Uygulama, Alan Gezilerini Planlama, Alan Gezilerini  Uygulama.
SBCG 221 Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Uygulama-I ( 2-4 ) 4   SBCG 232  Çocuk ve Çevre ( 2-0 ) 2
Yıllık Planı İzleme, Günlük Plan Hazırlama, Günlük Plan Uygulama, Serbest Zaman Etkinliği Planlama, Serbest Zaman Etkinliği Uygulama, Türkçe Dil  Etkinliği Planlama, Türkçe Dil  Etkinliği Uygulama, Oyun ve Hareket Etkinliği Planlama, Oyun ve Hareket Etkinliği Uygulama, Müzik Etkinliklerini Planlama, Müzik Etkinliklerini Uygulama.   Çevre Eğitimi, Çevre Eğitim Etkinliklerini Uygulama, Çevre Bilincini Oluşturma, Çevre Sorunları, Çevreyi Koruma Bilincine Uygun Sınıf İçi Önlemleri.
SBCG 231 Çocukta Bilim ve Teknoloji ( 2-0 ) 2   SBCG 242  Çocuk Animatörlüğü ( 1-1 ) 2
Okul Öncesi Dönemde Bilim Eğitimi, Bilim Etkinliğini Uygulama, Bilgisayarın Eğitim Alanında Kullanılması , Bilgisayar Destekli Etkinlik Uygulamaları.   Animasyon etkinlikleri, Animasyon etkinlikleri belirlemek, Animasyon etkinlikleri hazırlamak, Animasyon etkinlikleri uygulamak.
SBCG 241  Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları ( 2-0 ) 2   SBCG 252 Çocuk Psikolojisi ve Ruh Sağlığı ( 3-0 ) 3
Çevre Eğitimi, Çevre Eğitim Etkinliklerini Uygulama, Çevre Bilincini Oluşturma, Çevre Sorunları, Çevreyi Koruma Bilincine Uygun Sınıf İçi Önlemleri.   Kişilik ve benlik özellikleri, Güdüler ve duygular, Duyum ve algı, Savunma mekanizmaları, Çocuklarda kişilik ve benlik gelişimi,Ççocukları tanıma teknikleri, Çocukluk döneminde ruhsal sorunlar, Çocuklarda duygu ve davranım sorunları, Özel sorunları olan çocuklar, Sosyal becerilerinin geliştirilmesi, Problem çözme becerilerinin geliştirilmesi.
SBCG 251 Kişisel Gelişim ( 2-0 ) 2   MUP200 Mesleki Uygulama Projesi -
Kişiler arası iletişim ilkeleri, Davranış kalıpları, Mesleki yerterlilikler, Mesleki donanım,İş ortamında iletişim.   Bir akademik danışmanın gözetiminde, öğrencinin mesleki alanı ile ilgili bir proje konusunda araştırma yapma yeteneği kazandırarak yaptığı araştırma ile bilgi ve becerisini arttırmayı hedefler. 
             
SEÇMELİ DERSLER
SBCG271 Özel Eğitim-I ( 3-0 ) 3   SBCG272 Özel Eğitim-II ( 3-0 ) 3
Özel eğitim ile ilgili temel kavramlar, Özel  eğitimin genel amacı, Özel eğitimin önemi, Özel durumlarını planlama , İletişim becerilerini tanıma,İiletişim özelliklerine uygun eğitim durumlarını planlama , Sosyal duygusal  becerilerini tanıma, Sosyal duygusal özelliklerine uygun eğitim durumlarını planlama , Özbakım becerilerini tanıma, Özbakım özelliklerine uygun eğitim durumlarını planlama , Psikomotor becerilerini tanıma, Psikomotor özelliklerine uygun eğitim durumlarını planlama, Duyuşsal  becerilerini tanıma, Duyuşsal özelliklerine uygun eğitim durumlarını planlama, Akademik becerilerini tanıma, Akademik özelliklerine uygun eğitim durumlarını planlama.   Öğrenme güçlüğünü tanılama ve sınıflandırma, öğrenme güçlüğünün nedenleri, öğrenme güçlüğünü önleme ve erken tanı, öğrenme güçlüğü olan çocukların eğitimleri, bedensel engellileri tanılama ve sınıflandırma, bedensel engellilik nedenleri, bedensel engeli önleme ve erken tanı, bedensel engellilerin eğitimleri, yaygın gelişim bozukluğu olan çocukları tanılama ve sınıflandırma, yaygın gelişim bozukluğu nedenleri,  yaygın gelişim bozukluğunu önleme ve erken tanı, yaygın gelişim bozukluğu olan çocukların eğitimleri, zihinsel engellileri tanılama ve sınıflandırma, zihinsel engellilik nedenleri, zihinsel  engeli önleme ve erken tanı, zihinsel engellilerin eğitimleri, üstün zekalı ve üstün yetenekli çocukları tanılama ve sınıflandırma,üstün zekalı ve üstün yetenekli çocuklarda erken tanı .
SBCG273 Erken Çocukluk Döneminde Özel Eğitim ( 3-0 ) 3   SBCG274 Çocuk ve Drama ( 2-1 ) 3
Erken çocuklukta özel eğitim hizmet türlerini bilmek, 0-3 yaş özel eğitim özellikleri, 3-5 yaş özel eğitim özellikleri,5-8 yaş özel eğitim özellikleri, Erken çocuklukta destek eğitim programları, Erken çocuklukta kaynaştırma eğitimi.   Okul Öncesi Eğitimde Drama Okul Öncesi Eğitimde Drama Etkinliklerinde Eğitimcinin Rolü, Okul Öncesi Eğitimde Drama Etkinliklerinde Eğitim Ortamı, Okul Öncesi Eğitimde Drama Etkinliklerinde Değerlendirme, Hareket Çalışmaları , Hareket Çalışmalarını Uygulama, Pantomim Etkinliği, Pantomim Etkinliğini Uygulama, Rol Oynama Etkinliği, Rol Oynama Etkinliğini Uygulama, Doğaçlama Etkinliği, Doğaçlama Etkinliğini Uygulama, Hikâyelerden Oyunlar Oluşturma Etkinliği, Hikâyelerden Oyunlar Oluşturma Etkinliğini  Uygulama.
 
SBCG275 Özel Eğitimde Araç-Gereç Geliştirme ( 1-1 ) 2   SBCG276 Seminer ( 2-0 ) 2
Görme engelli çocuğun gereksinimlerine uygun araç –gereç tasarlamak, Görme engelli çocuğun gereksinimlerine uygun tasarlanan aracı hazırlamak, İşitme engeli, dil ve konuşma güçlüğü olan çocuğun gereksinimlerine uygun araç –gereç tasarlamak, İşitme engeli, dil ve konuşma güçlüğü olan çocuğun gereksinimlerine uygun araç –gereç hazırlamak, Zihin engelli çocuğun gereksinimlerine uygun araç –gereç tasarlamak, Zihin engelli çocuğun gereksinimlerine uygun tasarlanan aracı hazırlamak, Bedensel engelli çocuğun gereksinimlerine uygun araç- gereç tasarlamak, Bedensel engelli çocuğun gereksinimlerine uygun tasarlanan aracı hazırlamak , Yaygın gelişim bozukluğu olan çocuğun gereksinimlerine uygun araç gereç tasarlama, Yaygın gelişim bozukluğu olan çocuğun gereksinimlerine uygun tasarlanan araç gereci hazırlamak.    Araştırma Konusu Belirleme, Araştırmanın Planlanması, Kaynak Taraması, Araştırma Süreci, Araştırma Sonucunun Raporlaştırılması, Sunum, Tartışma, Değerlendirme.
SBCG277 Özel Gereksinimli Çocuklar ve Eğitimleri ( 2-0 ) 2   SBCG278 Kaynaştırma Eğitimi ( 2-0 ) 2
Kaynaştırma eğitimi alan çocuğun gelişimsel gereksinimleri , Kaynaştırma eğitimini uygulayan okullar, Kaynaştırma gereksinimlerine uygun araç –gereç tasarlamak, İşitme engeli, dil ve konuşma güçlüğü olan çocuğun gereksinimlerine uygun araç –gereç hazırlamak, Zihin engelli çocuğun gereksinimlerine uygun araç –gereç tasarlamak, Zihin engelli çocuğun gereksinimlerine uygun tasarlanan aracı hazırlamak, Bedensel engelli çocuğun gereksinimlerine uygun araç- gereç tasarlamak, Bedensel engelli çocuğun gereksinimlerine uygun tasarlanan aracı hazırlamak , Yaygın gelişim bozukluğu olan çocuğun gereksinimlerine uygun araç gereç tasarlama, Yaygın gelişim bozukluğu olan çocuğun gereksinimlerine uygun tasarlanan araç gereci hazırlamak .   Kaynaştırma eğitimini tanımak, Kaynaştırma eğitimi alan çocuğun gelişimsel gereksinimleri, Kaynaştırma eğitimini uygulayan okullar, Kaynaştırma öğrencilerinin özel gereksinimlerine uygun öğrenme ortamını hazırlama, Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama.
SBCG279 İletişim ( 2-0 ) 2   SBCG280 Araştırma Yöntem ve Teknikleri ( 2-0 ) 2
Sözlü İletişim kurmak, Yazılı İletişim kurmak, Sözsüz İletişim kurmak, Biçimsel (Formal) İletişim kurmak, Biçimsel Olmayan (İnformal) İletişim kurmak, Örgüt dışı iletişim kurmak.   Araştırma Konularını Seçme, Kaynak Araştırması Yapma, Araştırma Sonuçlarını Değerlendirme ve Rapor Haline Dönüştürme, Sunuma Hazırlanma, Sunum.
        SBED200 Endüstriye Dayalı Öğrenim -
    Teorik alınan bilgilerin 30 iş günü içerisinde uygulamaya çevrilmesi.
             
SOSYAL BİLİMLER ORTAK ZORUNLU DERSLER
SBOZ101 Muhasebe-I ( 3-1 ) 4   SBOZ102 Muhasebe-II ( 3-1 ) 4
          Muhasebe kavramı, ilkeleri, çeşitleri; Temel muhasebe eşitliği ve bilanço; Muhasebe ile ilgili temel kavramlar; Tek Düzen Hesap Planı hakkında bilgi; Menkul kıymetler-ticari alacaklar ve diğer alacaklar; Stokların incelenmesi; Ticari mal hareketlerinin izlenmesinde kullanılan yöntemler; Devamlı-Aralıklı envanter yöntemi ve örnek çözümler; Duran varlıklar ile işlemlerin muhasebeleştirilmesi; Bilanço pasif hesaplarının incelenmesi; Gelir Tablosu ve örnek çözümler; Örnek çözümler ve uygulama.             Envanter-değerleme tanımı,çeşitleri,nedenleri. Dönen varlıklarda envanter ve değerleme,duran varlıklarda envanter ve değerleme, kısa ve uzun vadeli yabancı kaynaklarda envanter ve değerleme, gelir tablosu hesaplarının incelenmesi, gelir-gider hesaplarının kapatılması, dönem net karının belirlenmesi, maliyet hesapları - 7/A ve 7/B seçeneklerinin incelenmesi, genel uygulama
SBOZ103 Ekonomi-I ( 3-0 ) 3   SBOZ104 Ekonomi-II ( 3-0 ) 3
Ekonominin temel kavramlarını tanımak. Ekonomik analiz yöntemlerini ve ekonomik sistemlerini tanımak. Talebi belirleyen faktörleri ve talep esnekliğini analiz etmek Tüketici denge oluşumunu analiz etmek Arzı belirleyen faktörleri ve arz esnekliğini analiz etmek. Üretici denge oluşumunu analiz etmek Üretim maliyetleriyle ilgili temel kavramları tanımak Piyasa dengesinin oluşumunu kavramak Talebi etkileyen faktörlerin piyasa dengesine etkilerini analiz etmek Arzı etkileyen faktörlerin piyasa dengesine etkilerini analiz etmek Pİyasa türlerini öğrenmek, Piyasa türlerine göre piyasa dengesini ve karlılık durumlarını öğrenmek.   Makroekonominin tanımı ve kapsamı. Milli gelirin ölçülmesi ve sorunları. İstihdam ve işsizlik. Basit Keynezgil sistem: Tüketim, tasarruf ve yatırım fonksiyonlarının analizi, milli gelir denge düzeyinin belirlenmesi, çarpan mekanizması, kamu sektörü ve milli gelir. Açık ekonomide milli gelir. Uzun dönem tüketim fonksiyonları. Yatırım modelleri ve hızlandıran mekanizması, Basit klasik sistemde denge. Para arzı ve talebi. Neo-Klasik Keynezgil sentez (IS-LM analizi). Parasalcı, Yeni Klasik ve Yeni Keynezgil akımlar. Toplam arz teorisinde yeni gelişmeler. Konjonktür modelleri. Enflasyon analizi. Makroekonomi politikaları. Ekonomik büyüme
SBOZ105 İşletme Yönetimi-I ( 3-0 ) 3   SBOZ106 İşletme Yönetimi-II ( 3-0 ) 3
Mikro ekonomik Verileri Takip Etmek. Makro ekonomik Göstergeleri Analiz Etmek. Pazardaki Boşlukları Tespit Etmek. Yatırım Alternatiflerini Değerlendirerek En Uygun Olanını Seçmek. Yapılabilirlik Çalışmalarını Yürütmek. İşletmenin Çevresini Tanımak. Talep Analizi ve Tahmini Yapmak. İşletmenin Kuruluş Yerini Belirlemek. İşletmenin Hukuksal Yapısını Belirlemek. İş yerinin Kapasitesini Belirlemek. Toplam Yatırım Maliyetini Belirleyerek Finansmanını Sağlamak. Tahmini Gelir-Gider Hesabını Yapmak. İş yeri ve Üretim Planı Yapmak. Yatırımın Kurulum İşlemlerini Yürütmek. Uygun yapıyı oluşturup iş yerini açmak.   Planlama Yapmak. Örgütleme Yapmak. Yöneltmek. Koordinasyon Sağlamak. Denetim Yapmak. İş Analizi Yapılmasını Sağlamak. İnsan Kaynaklarını Planlamak. İş gören Adayı Bulmak. İş göreni Seçmek. İşe Alıştırma(Oryantasyon) Eğitimi Vermek. İş gören Performansını Değerleme. İş görenin Eğitilmesini Sağlamak. Kariyer Planlaması Yapmak. İş Değerleme. Ücretlendirmek. Üretimi Planlamak. Üretimin Gerçekleşebilmesi için Örgütleme Yapmak. Kapasite ve Stok Planlaması. Hedef Pazarı Belirlemek. Ürün Geliştirme. Fiyatlandırma Politikalarını Belirlemek. Tutundurma Politikalarını Belirlemek. Dağıtım Politikalarını Belirlemek. Müşteri İlişkilerini Yönetmek.
SBOZ107 Matematik ( 2-0 ) 2   SBOZ108 Ticari Matematik  ( 2-0 ) 2
Kümelerle ilgili mesleğinde uygulamalar yapmak.  Sayılarla ilgili mesleğinde uygulamalar yapmak. Ondalık kesirler ile ilgili mesleğinde uygulamalar yapmak,  Karmaşık sayıların karmaşık düzlem ile ilgili temel işlemlerini mesleğinde uygulamak. Karmaşık sayıların kutupsal koordinatları ile ilgili mesleğinde uygulamalar yapmak. Temel fonksiyon işlemleri ile ilgili mesleğinde uygulama. Fonksiyon çeşitleri ile ilgili mesleğinde uygulamalar yapmak.               Oran ve orantı, Ortalama, Yüzde ve binde hesapları, Maliyet ve satış hesapları, Maliyet ve satış hesapları, Karışımı hesaplamak, Faiz hesapları, , İskonto, Uygulamalar.
SBOZ109 Temel Hukuk ( 3-0 ) 3   SBOZ110 Ticaret Hukuku ( 3-0 ) 3
Toplumsal düzen kuralları, hukukun diğerlerinden farkı, hukuk kavramının anlamı, hukukun yaptırımları, pozitif hukukun kaynakları, pozitif hukukun bölümleri; Kamu hukuku dalları(Anayasa Hukuku, İdare Hukuku, Ceza Hukuku, Vergi Hukuku, Genel Kamu Hukuku, Yargılama Hukuku), Özel hukuk dalları(Medeni Hukuk, Ticaret Hukuku, Fikri Mülkiyet Hukuku), Karma hukuk dalları(Medeni Usul Hukuku, İcra ve İflas Hukuku, İş Hukuku)dir.    Ticaret hukukunun temel prensipleri, tacir kavramı, ticari işletme, ticaret unvanı,  ticaret unvanının korunması, marka, ticari muameleler, ticari defterlerin önemi, işlevi ve delil olarak sunabilme imkânı, haksız rekabet, cari hesap, adi kar ve toplam kar bu dersin konusunu oluşturmaktadır. Ayrıca derste senet, çek, poliçe, bono gibi kıymetli evrak da incelenmektedir. Kıymetli evrakta şekil şartları, ödeme zamanı, kabul etmeme ve ödememe protestosu gibi konulara da yer verilmektedir.
SBOZ111 Davranış Bilimleri ( 2-0) 2   SBOZ112 Borçlar ve İcra İflas Hukuku ( 3-0 ) 3
Organizasyonda guruplar; Birey, kurum ve toplum üçlüsünün dengesi; Verimli takım çalışması için üyeler arası ilişkiler; Örgüt içi güç mücadeleleri; Otorite ve etkileme.          Borçlar hukukunun genel prensipleri, özellikle sözleşmeler, sözleşmenin kurulması, icap ve kabul, sözleşme yapma ehliyeti, esaslı ve esaslı olmayan hata, hile, tehdit, gabin, sözleşmeden doğan yükümlülükler, sözleşme yapma özgürlüğü, bu özgürlüğün kamu düzeni ve emredici hükümler karşısında sınırlandırılması, borç kavramı, tam borç ve eksik borç, alacak hakkının temliki ve borcun nakli, imkânsızlık halleri, sözleşmenin tek taraflı ya da iki taraflı olarak sona erdirilmesi, fesih ve iptal, İcra hukukunun kaynakları, ilamsız icra, genel haciz yolu, icra takibinin başlaması, takip talebi, ödeme emri ve kesinleşmesi, ödeme emrine itiraz, itirazın iptali davası ve itirazın kaldırılması, haciz safhası, paraya çevirme, paraların paylaştırılması, kambiyo senetlerine mahsus haciz yolu ile takip, kiralar hakkındaki özel hükümler, ilamlı icra ve rehnin paraya çevrilmesi yolu ile takip.
        SBOZ114 İstatistik ( 2-0 ) 2
    Tanımlayıcı istatistikî bilgileri belirlemek Bulguların yorumlanması ve raporlanması En uygun olan tanımlayıcı istatistikî araçları tespit etmek ve kullanmak Araştırma amacını belirlemek Ana kütle ve uygun örnek kitleyi belirlemek. Uygun veri toplamak Toplanan verilerin paket programlarla işlenmesi Toplanan iki değişkenli analizi Verilerin iki değişkenli belirlemek En uygun olan tanımlayıcı istatistiki araçları tespit etmek ve kullanmak
             
SOSYAL BİLİMLER ORTAK SEÇMELİ DERSLER
SBOS201 Çevre Koruma ( 1-1 ) 2   SBOS202 İlk Yardım ( 1-1 ) 2
            Çevre koruma kavramı, insan-çevre ilişkileri, doğal süreçler, topluluk kavramı, peyzaj ve ekosistem kavramları, doğa ve çevre korumada hukuksal gelişim, şehirleşme, yanlış tarımsal uygulamalar ve ormancılık uygulamalarının çevreye verdiği zararlar, su ve hava kirleticilerinin çeşitleri, ozon tükenimi, küresel ısınma, iklim değişikliği, toprak kirliliği, kimyasal pestisitlerin kaynaklı sorunlar, atık yönetiminde yasal çerçeve, nükleer santralller ve çevre tartışmaları, hidroelektrik, rüzgar gücü, alternatif enerji kaynakları, doğa koruma.                  İlk yardımın temel uygulamaları, birinci ve ikinci değerlendirme, yetişkinlerde temel yaşam desteği, çocuklarda ve bebeklerde temel yaşam desteği, solunum yolu tınakılğında ilk yardım, dış ve iç kanamalar, yara ve yara çeşitleri, bölgesel yaralanmalarda, baş ve omurga kırıklarında ilk yardım, kırık, çıkık ve burkulmalardında ilk yardım, acil bakım gerektiren hastalıklarda ilk yardım, zehirlenmeler, sıcak çarpması, yanık ve donmalar, yabancı cisim kaçmalarında ilk yardım, acil taşıma teknikleri, kısa mesafede hızlı taşıma teknikleri, sedye oluşturarak hasta veya yaralıları taşıma.
SBOS203 Osmanlıca  ( 1-1 ) 2   SBOS204 İnsan ve Toplum ( 1-1 ) 2
              Osmanlı Türkçesinin genel yapısı, Osmanlı Türkçesiyle yazma, okuma ve Osmanlı Türkçesinin alfabesinin öğretilmesi, Osmanlı Türkçesinin temel bilgileri, Osmanlı Türkçesinin yazım kuralları ve metin çalışmaları, ödeve çalışmalarıya yazma ve okuma tekniğini geliştirmek.                  Bireyin kendini tanıması ve bireyselleşmesi, insan ve toplumsal gruplar, toplumsal grupların özellikleri, toplumsal grupların yapısı ve işleyişi, toplumsal grup çeşitleri, kitle iletişiminin birey üzerindeki etkileri, kitle iletişimi ve toplum arasındaki ilşki, göç, demografik yapı ve nüfus, kentleşme ve toplumsallaşma, modern  ulus devlet ve vatandaşlık, insan-doğa ilişkileri, çevre ve toplum ilişkisi, çevre sorunlarının nedenleri ve çözüm yolları, Türkiye'de ve Dünya'da çevre sorunları.
SBOS205 İş Sağlığı ve İş Güvenliği ( 1-1 ) 2   SBOS206 Girişimcilik ( 4-0 ) 4
               İş sağlığı ve iş güvenliğinin(isig) tarihsel gelişimi, genel bilgiler, iş güvenliği kavramı, iş kazalarının tanımı, nedenleri ve önleme yöntemleri, iş güvenilği çalışmalarının iş gücü verimliliği açısından önemi, iş güvenliği çalışmalarının ekonomik açıdan önemi, iş kazalarının oluşumu ve sınıflandırılması, tehlikeler ve tehlike çeşitleri, kaza araştırmalarında yöntem ve çözümler, isig alanında planlama, iş kazaları ve olayları inceleme, kaza analiz yöntemleri, saha denetimleri.               Girişimcilik kavramı ve ortaya çıkışı; Türkiye'de Girişimci olma şekilleri, Risk sermayesi ve Türkiye de uygulama alanı , Küçük işletme çeşitleri , ekonomi ve sosyal sisteme katkıları, Küçük işletmelerin kuruluş süreci (kuruluş yeri, alanı , kapasite belirleme ve hukuki yapı), İş Analizi süreci ve İş analizi uygulamaları, örnek uygulamalar
SBOS207 Girişimcilik-I ( 2-0 ) 2   SBOS208 Girişimcilik-II ( 2-0 ) 2
          Girişimcilik kavramı ve ortaya çıkışı; Türkiye'de Girişimci olma şekilleri, Risk sermayesi ve Türkiye de uygulama alanı, Küçük işletme çeşitleri, ekonomi ve sosyal sisteme katkıları, Küçük işletmelerin kuruluş süreci (kuruluş yeri, alanı, kapasite belirleme ve hukuki yapı),                  Girişimcilikte ;İşletme fonksiyonlarının uygulanması (Yönetim,üretim, pazarlama, finans vb) Küçük işletmelerdeki temel sorunlar ve çözümleri, Girişimcilikle ilgili destek sağlayan kuruluşlara, Girişimcilikle ilgili kurumlar ve belgeler ,Örnek uygulamalar.